第30回Reactive Design Patterns読書会@西新宿
2016/06/02(木)19:00
〜
22:00
開催
ブックマーク
イベント内容
開催概要
「Reactive Design Patterns(Roland Kuhn and Jamie Allen著)」の読書会30回目です。
- 日時: 2016/6/2(木) 19:15-22:00
- 場所: TIS株式会社 新宿本社 14F会議室
- 定員: 8名
進め方
- 事前に読書会のターゲットとなるページを読んでおく。
- 当日は自分の担当ページ※の要約(or翻訳)をシェアしてみんなでディスカッションする。
- ※担当ページは読書会の最後に決める
- 発表の方法はプレゼン形式でもテキストでもOK。
- 最後に次回分の要約を次回参加可能な人で割り振る。
- 1回20ページ程度のペースで進めてみて、ペースは参加者に合わせて調整して行く。
今回のターゲットと分担
- PART 3: Patterns
- 15 Message Flow Patterns
- 15.7 The Business Handshake Pattern
- 15.7.2 Applying the Pattern
- P316のコードから ... @applideveloper
- 15.7.3 The Pattern Revisited
- 15.7.4 Applicability
- 15.7.2 Applying the Pattern
- 15.8 Summary
- 15.7 The Business Handshake Pattern
- 16 Flow Contol Patterns ... @yugolf
- 16.1 The Pull Pattern
- 16.1.1 The Problem Setting
- 16.1.2 Applying the Pattern
- 16.1.3 The Pattern Revisited ... @negokaz
- 16.1.4 Applicability
- 16.2 The Managed Queue Pattern
- 16.2.1 The Problem Setting
- 16.2.2 Applying the Pattern
- 16.2.3 The Pattern Revisited ... @jkugiya
- 16.2.4 Applicability
- 16.3 The Drop Pattern
- 16.3.1 The Problem Setting
- 16.3.2 Applying the Pattern
- 16.3.3 The Pattern Revisited ... @hasegawa
- 16.3.4 Applicability
- 16.4 The Throttling Pattern ... @y_think
- 16.4.1 The Problem Setting
- 16.4.2 Applying the Pattern
- 16.4.3 The Pattern Revisited
- 16.5 Summary
- 16.1 The Pull Pattern
- 15 Message Flow Patterns
想定参加者
- Reactive Design Patterns を一緒に読んでみたい方
- Reactive Systemの実現方法を学びたい方
- リアクティブ仲間と話したい方
- 途中参加も可能
用意していただくもの
- Reactive Design Patterns
- Typesafe.comから辿ると安く買えるかも
タイムテーブル
時間 | 内容 |
---|---|
19:00 | 開場 |
19:15~19:30 | 読書会の説明、自己紹介 |
19:30~22:00 | まとめてきた内容をシェア&ディスカッション |
今後の開催予定
- 読み終わるまで毎週木曜日に開催する予定です。
これまでの読書会
読書会 | 内容 |
---|---|
#1 | PART 1: INTRODUCTION # 1 An Illustrated Example |
#2 | # 2 Why Reactive? ## 2.1 Systems and their Users ## 2.2 Reacting to Users |
#3 | ## 2.3 Reacting to Failure ## 2.4 Reacting to Load |
#4 | ## 2.5 Reacting to Inputs ## 2.6 How does this Change the Way We Program? ## 2.7 Summary # 3 Tools of the Trade ## 3.1 The Impact of Choosing Non-Reactive Tools |
#5 | ## 3.2 Functional Programming ## 3.3 Responsiveness to Users ## 3.4 Implementations That Support Reactive |
#6 | 悪天候のため中止 |
#7 | ## 3.4 Implementations That Support Reactive PART 2: The Philosophy in natshell # 4 Message Passing ## 4.1 Synchronous vs. Asynchronous ## 4.2 Event-Based vs. Message-Based ## 4.3 Flow Control |
#8 | ## 4.4 Delivery Guarantees ## 4.5 Vertical Scalability ## 4.6 Events as Messages ## 4.7 Synchronous Message Passing ## 4.8 Summary |
#9 | # 5 Location Transparency |
#10 | # 6 Divide and Conquer # 7 Principled Failure Handling |
#11 | # 8 Delimited Consistency ## 8.1 Encapsulated Modules to the Rescue ## 8.2 Grouping Data and Behavior According to Transaction Boundaries ## 8.3 Modeling Work-flows across Transactional Boundaries ## 8.4 Unit of Failure = Unit of Consistency |
#12 | ## 8.5 Segregation of Responsibilities ## 8.6 Persisting Isolated Scopes of Consistency ## 8.7 Summary # 9 Non-Determinism by Need ## 9.1 Logic Programming and Declarative Data-Flow ## 9.2 Functional Reactive Programming |
#13 | ## 9.3 Shared-Nothing Concurrency ## 9.4 Shared-State Concurrency ## 9.5 So, What Should We Do? ## 9.6 Summary # 10 Message Flow ## 10.1 Push Data Forward ## 10.2 Model the Processes of Your Domain ## 10.3 Identify Resilience Limitations |
#14 | ## 10.4 Estimate Rates and Deployment Scale ## 10.5 Plan for Flow Control ## 10.6 Summary for Part 2 # 11 Testing Reactive Applications ## 11.1 How To Test ## 11.2 Test Environment |
#15 | ## 11.3 Testing Asynchronously ### 11.3.1 Providing Blocking Message Receivers ### 11.3.2 The Crux with Choosing Timeouts ### 11.3.3 Asserting the Absence of a Message ### 11.3.4 Providing Synchronous Execution Engines |
#16 | ### 11.3.5 Providing Synchronous Execution Engines ### 11.3.6 Fully Asynchronous Tests ### 11.3.7 Asserting the Absence of Asynchronous Errors ## 11.4 Testing Non-Deterministic Systems ### 11.4.1 The Trouble with Execution Schedules ### 11.4.2 Testing Distributed Components ### 11.4.3 Mocking Actors |
#17 | ### 11.4.4 Distributed Components ## 11.5 Testing Elasticity ## 11.6 Testing Resilience ## 11.7 Testing Responsiveness ## 11.8 Summary |
#18 | # 12 Fault Tolerance and Recovery Patterns ## 12.1 The Simple Component Pattern ## 12.2 The Error Kernel Pattern |
#19 | ## 12.3 The Let-It-Crash Pattern ## 12.4 The Circuit Breaker Pattern ## 12.5 Summary # 13 Replication |
#20 | ## 13.1 The Active–Passive Replication Pattern ### 13.1.1 The Problem Setting ### 13.1.2 Applying The Pattern ### 13.1.3 The Pattern Revisited ### 13.1.4 Applicability |
#21 | ## 13.2 Multiple-Master Replication Patterns ### 13.2.1 Consensus-Based Replication ### 13.2.2 Replication with Conflict Detection and Resolution |
#22 | ### 13.2.3 Conflict-Free Replicated Data Types ## 13.3 The Active–Active Replication Pattern ### 13.3.1 The Problem Setting ### 13.3.2 Applying The Pattern |
#23 | ### 13.3.3 The Pattern Revisited ### 13.3.4 The Relation to Virtual Synchrony ## 13.4 Summary |
#24 | # 14 Resource Management ## 14.1 Resource Encapsulation Pattern |
#25 | ## 14.2 Resource Loan Pattern ## 14.3 The Complex Command Pattern ### 14.3.1 The Problem Setting |
#26 | ### 14.3.2 Applying the Pattern ### 14.3.3 The Pattern Revisited ### 14.3.4 Applicability ## 14.4 The Resource Pool Pattern ## 14.5 Patterns for Managed Blocking ## 14.6 Summary |
- まとめ情報はGoogleドライブで参加者のみに共有
- 過去の情報も参照できるので、途中からの参加も問題ありません。
注意事項
※ こちらのイベント情報は、外部サイトから取得した情報を掲載しています。
※ 掲載タイミングや更新頻度によっては、情報提供元ページの内容と差異が発生しますので予めご了承ください。
※ 最新情報の確認や参加申込手続き、イベントに関するお問い合わせ等は情報提供元ページにてお願いします。
※ 掲載タイミングや更新頻度によっては、情報提供元ページの内容と差異が発生しますので予めご了承ください。
※ 最新情報の確認や参加申込手続き、イベントに関するお問い合わせ等は情報提供元ページにてお願いします。