Rakuten Commerce Tech PDM Online Night

2020/07/16(木)18:30 〜 19:50 開催
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イベント内容

皆さんこんにちは!!楽天株式会社 コマースカンパニーイベント事務局です。

7月16日(木)にRakuten Commerce Tech PDM Online Nightをオンラインにて開催致します。
楽天のプロダクトマネージメント・様々な規模のプロダクトマネージメントに興味のある方是非ご参加ください!

日程・場所

2020年7月16日(木) 18:30~19:50

事前登録されたメールアドレスに開催前日までに視聴URLを送らせて頂きます。

当日のスケジュール(予定)

時間 プログラム 詳細
18:30~18:40 Opening Session イベント主旨、当日の流れの説明
18:40~19:00 Session 1 楽天市場、B2B2Cモデルにおけるプロダクトの育て方 by楽天市場PDM
19:00~19:20 Session 2 お買い物をエンターテイメントにする「ランキングサービス」ノンコアサービスならではのプロダクトマネジメント術by ECプロダクトPDM 
19:20~19:40 Session 3 プロフェッショナルの現場で求められるプロダクトマネージャーの役割とはby 楽天トラベルPDM
19:40~19:50 Closing

Talk Session内容(予定)

楽天市場:B2B2Cモデルにおけるプロダクトの育て方

資料:英語、発表:日本語
・楽天市場のプロダクト特性 
・B2B2Cにおける要件の具体化プロセス
・事例紹介
・PDMに求める心構え

ECプロダクト:お買い物をエンターテイメントにする「ランキングサービス」ノンコアサービスならではのプロダクトマネジメント術

資料:英語、発表:日本語
「ランキングサービス」は、楽天市場の膨大な商品&購買情報を集計して売れ筋ランキングを提供する「にぎやかし」系サービスです。
お買い物を盛り上げる役割を担う一方、購買ステップにクリティカルな影響をもたない「ノンコア」サービスでもあります。
ノンコアサービスには、ノンコアならではの事情や状況が起こります。振り回されてナンボ?のプロダクトマネジメントについてお話します。

楽天トラベル:プロフェッショナルの現場で求められるプロダクトマネージャーの役割とは

資料:英語、発表:日本語
・楽天トラベルのプロダクトデザインのプロセス
・過去の失敗から学ぶ、プロダクトマネージャーに求められているもの


対象

PDM,PJM,またはそれらに関係する職種、PDMに興味のある方
学生不可

締切日

2020年7月14日(火)08:59 まで

お問い合わせ先

コマースカンパニーイベント事務局
commerce-tech-event@mail.rakuten.com
※件名にRakuten Commerce Tech PDM Online Nightを必ず入れてください。

諸注意

・内容は予告なく変更される場合がございます
・キャンセルされる場合はお手数ですが、ご一報いただけましたら幸いです
・こちらのイベント自体は日本語で進行、開催いたします

Rakuten Commerce Tech PDM Online Night

Hello everyone! ! Rakuten Commerce Company event secretariat.
The Rakuten Commerce Tech PDM Online Night will be held on July 16 (Thu) at online.
If you are interested in Rakuten product management and product management of various sizes, please join us!

Place/Time

7/16/2020 (Thu) 18:30~19:50
We will send the viewing URL to the pre-registered email address before this event.

Schedule

Time Program Details
18:30~18:40 Opening Session Brief Overview of the Event
18:40~19:00 Session 1 [Rakuten Ichiba] How to grow products in Rakuten Ichiba, B2B2C model
19:00~19:20 Session 2 [EC products] "Ranking service" that makes shopping entertainment a product management technique unique to non-core service
19:20~19:40 Session 3 [Rakuten Travel] What is the role of the product manager required in the professional field?
19:40~19:50 Closing

Talk Session Content

Rakuten Ichiba : How to grow products in Rakuten Ichiba, B2B2C model

・ Product characteristics of Rakuten Ichiba 
・ Process of materializing requirements in B2B2C
・ case study
・ Preparation for PDM

EC products : "Ranking service" that makes shopping entertainment a product management technique unique to non-core service

"Ranking service" is a lively service that uses the huge amount of products and purchasing information on Rakuten Ichiba to provide top seller rankings.
It is a "non-core" service that plays a role in exciting shopping and has no critical impact on the purchasing steps.
Non-core services have situations and situations unique to non-core. Let's talk about product management, which is always around.


Rakuten Travel: What is the role of the product manager required in the professional field?

・Product design process of Rakuten Travel
・What is required of a product manager? I will speak you about what I learn from my past mistakes.


Eligible Person

People who are interested in PDM and PJM
Students are not admitted

Attention

  • Contents may change without notice.
  • Please notify us of cancellations
  • The event will be conducted in Japanese.

注意事項

※ こちらのイベント情報は、外部サイトから取得した情報を掲載しています。
※ 掲載タイミングや更新頻度によっては、情報提供元ページの内容と差異が発生しますので予めご了承ください。
※ 最新情報の確認や参加申込手続き、イベントに関するお問い合わせ等は情報提供元ページにてお願いします。

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