[Sapporo] Rakuten Technology Conference 2022

2022/11/19(土)10:00 〜 18:30 開催
ブックマーク

イベント内容

Rakuten Technology Conference 2022 in 札幌

This is event information sharing for the upcoming Rakuten Technology Conference in Sapporo. -For attending Tokyo conference, please check here: https://tech.rakuten.co.jp/

The theme for this year is "Tech and Green" If you are interested in Rakuten Group's idea on technology trends and the vision for the future, please join us!

During the event, you will also have an opportunity to hear from Sapporo and Tokyo Rakuten engineers on various topics. Participation is completely free of charge. You are welcome to join us for lunch and a social gathering which will be held after the event.

If you are willing to attend, please fill out the registration form in advance.


楽天テクノロジーカンファレンス2022 札幌支社の案内となります!
東京 (楽天クリムゾンハウス) での参加をご希望される方は下記ページをご覧ください。
https://tech.rakuten.co.jp/

今年のテーマは「Tech & Green」。楽天グループが考える、テクノロジーのトレンドと未来にご興味をお持ちの皆様、ぜひご参加ください!
Keynote Speech以外は札幌支社のメンバー、そして東京で働く楽天エンジニアの方が完全独自のコンテンツで講演させていただく予定です。

懇親会は完全自由です。乾杯だけ参加しても途中退席も大丈夫ですのでお気軽にご参加ください。 ただ、少しでも参加する可能性がある方は、事前準備のため参加時のアンケートの回答をよろしくお願いします。



Timetable / タイムスケジュール

We'll update the timetable if needed.
タイムスケジュールは決まり次第、随時更新させていただきます

時間 内容 言語 スピーカー
10:00~10:30 開場・受付
10:30~10:35 オープニング JPN
10:35~11:10 Seeking a Better Way to Manage Kubernetes Clusters JPN Hamano Shota(Rakuten Group, Inc.)
Yokoyama, Shingo(Rakuten Group, Inc.)
11:15~12:00 How to connect client services and platforms? JPN Seto, Keiichiro (Rakuten Group, Inc.)
12:15~13:20 Keynote Speech (Live Streaming)
& Lunch Time
EN MICKEY MIKITANI (Chairman and CEO, Rakuten Group, Inc.)
TAMAR YEHOSHUA (CPO Slack Technologies, LLC)
CASSIE KOZYRKOV (Chief Decision Scientist, Google LLC)
CHRIS WRIGHT(Chief Technology Officer, Red Hat, Inc.)
13:30~14:00 早く終わらせたい!俺たちのDiRT! JPN Sato, Takumi (Rakuten Group, Inc.)
14:05~14:50 The Organization Management Beyond the SEA JPN Hongo Sakiko (Senior Manager Rakuten Group, Inc.)
Yanagimoto Koichi (Manager Rakuten Group, Inc.)
14:55~15:25 KPIの策定と自動化 JPN Aoyama Zaiyu(Rakuten Group, Inc.)
15:30~16:10 脱!マルチプロセス、マルチスレッドによるContainer Native化 with Ruby JPN Matsumoto Hiroki(Rakuten Group, Inc.)
16:15~16:30 クロージング JPN
16:30~18:30 懇親会+LT

If you are willing to apply for LT, please share your Email/Twitter contact information in registration form. Adjustment is required in advance.
LTに応募される方は、事前に順番などの調整が行えるよう、連絡先(twitter/email)などがわかるようアカウントと連携していただくか、アンケートでの記載お願いします。



Rakuten Group Office Admission Rules / 楽天グループオフィス入館規約

When you enter any of the Rakuten Group Offices, it is necessary to be aware of the items specified for the handling of information. Please read the following items before joining the tech conference. Thank you for your understanding.

  1. By entering any of the Rakuten Group Offices, all information belonging to the Rakuten Group that is known to the Group shall not be used without permission and shall not be leaked to third parties.
  2. Inside the office, please do not record or take photos without permission.
  3. If you want to enter a place other than the designated one, please ask for permission first.
  4. Should damage be caused to the Rakuten Group by violating any of the above, a claim for damages shall be made.

In addition, personal information provided by guests, as well as personal information recorded by camera is strictly managed by the company, and is used only for the purpose of entering and leaving the Rakuten Group and information management.

In addition, the contents of the agreement will be applied not only to the person who agrees but also to all accompanying persons.


楽天グループオフィスへの入館にあたり、情報の取扱いについて定めた項目にご了承いただく必要がございます。 ご一読いただき、下記の同意欄に必要事項をご記入お願いいたします。 何卒ご理解賜りますよう宜しくお願い申し上げます。

  1. 楽天グループオフィスの入館により、知り得た楽天グループの全ての機密に属する情報の無断使用及び第三者等への漏洩を行わないこと
  2. 許可のない撮影及び録音を行わないこと
  3. 所定の場所以外に立ち入らないこと
  4. 前項に反したことにより楽天グループに損害が発生した場合には、損害賠償請求に応じるべきこと

なお、ご入力いただきました個人情報、及び防犯のため館内に設置しておりますビデオカメラにより記録される個人情報は、 当社において厳正に管理し、楽天グループの入退館管理及び情報管理の目的でのみ使用します。 また、同意いただいた内容は、同意者本人のみならず、同伴者すべてに適用されます。



Venue, facilities, admission way, etc. / 開催場所、設備、入場方法など

About participation / 参加について

  • All visitors’ temperature will be checked at the entrance. Anyone with a temperature of 37.5 degrees Celsius or higher will not be permitted to enter the office regardless of their vaccination status. Please check your temperature at home before you come.
  • Entrance will only be permitted for attendees (regardless of age) who have received at least 2 vaccinations or have a negative PCR test result in the past 7 days (November 12-19). But proof is not required.
  • PCR test kits will not be provided at the venue, so if you do not agree with it, you will not be allowed to enter the venue.
  • This event is free of charge
  • Lunch and drinks in social gathering will be served free

  • ワクチン接種状況に関わらず、来館者全員に実施されるエントランスの検温にて37.5℃以上の発熱がみられる場合は、いかなる理由があっても入館は認められません。ご自宅にて検温の上、お越しください。
  • イベント当日の受付にて、年齢問わず該当者のワクチン接種2回完了、もしくは、11/12~11/19にPCR検査を実施の上、陰性であることをご報告下さい。(証明書不要)。 イベント当日、検査キットのご準備はございませんので、ご報告いただけない場合は、ご入館できかねること予めご了承下さい
  • 無料です。
  • お昼はランチをご提供させていただきます。
  • 懇親会は、お酒、ジュースなどご用意させていただきます。

意見、知識の交換や新たなコミュニティのつながりを増やせる場にしましょう!

Reception, a way of entrance, etc. / 受付・入場方法など

The reception will starts at 10:00 AM.
Due to the building facility issue, entrance door must be opened from inside with a key.
Between 10:00-10:30, there will be a person in charge nearby to support.
If person in charge is away, please contact the phone number which will be posted on the entrance door on the day.


10時より受付を開始します。
ビルの設備上、中から鍵を開ける必要があります。10:00-10:30の間はドアのところに担当者がつきますが、それ以外はお電話で呼んでいただく形になります。
担当者が不在の場合は、当日ドアのところに貼ってある電話番号までお電話ください。 担当者が鍵を開けにいきます。

Food and drink, facilities, etc / 飲食・設備など

  • AC adapter and Free WIFI available
  • We will hand out giveaways
  • We will not offer vegetarian, vegan, or halal food

  • 電源、WIFIあります
  • ノベルティもあります
  • ベジタリアン、ビーガン、ハラルフード等の提供はありませんので、ご了承のほどよろしくお願いいたします。

後援

一般社団法人LOCAL様

更新履歴

2022-10-31: Keynote Speechの時間に合わせて、午前中のタイムテーブルを調整しました。

注意事項

※ こちらのイベント情報は、外部サイトから取得した情報を掲載しています。
※ 掲載タイミングや更新頻度によっては、情報提供元ページの内容と差異が発生しますので予めご了承ください。
※ 最新情報の確認や参加申込手続き、イベントに関するお問い合わせ等は情報提供元ページにてお願いします。