第18回Reactive Design Patterns読書会@西新宿
2016/01/28(木)19:00
〜
22:00
開催
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イベント内容
開催概要
「Reactive Design Patterns(Roland Kuhn and Jamie Allen著)」の読書会18回目です。
- 日時: 2016/1/28(木) 19:15-22:00
- 場所: TIS株式会社 新宿本社 14F会議室
- 定員: 6名
進め方
- 事前に読書会のターゲットとなるページを読んでおく。
- 当日は自分の担当ページ※の要約(or翻訳)をシェアしてみんなでディスカッションする。
- ※担当ページは読書会の最後に決める
- 発表の方法はプレゼン形式でもテキストでもOK。
- 最後に次回分の要約を次回参加可能な人で割り振る。
- 1回20ページ程度のペースで進めてみて、ペースは参加者に合わせて調整して行く。
今回のターゲットと分担
- PART 3: Patterns
- 12 Fault Tolerance and Recovery Patterns ... @yugolf
- 12.1 The Simple Component Pattern ... @yugolf
- 12.1.1 The Problem Setting ... @yugolf
- 12.1.2 Applying the Pattern ... @yugolf
- 12.1.3 The Pattern Revisited ... @negokaz
- 12.1.4 Applicability ... @negokaz
- 12.2 The Error Kernel Pattern ... @negokaz
- 12.2.1 The Problem Setting ... @negokaz
- 12.2.2 Applying the Pattern ... @jkugiya
- 12.2.3 The Pattern Revisited ... @y_think
- 12.2.4 Applicability ... @y_think
- 12.3 The Let-It-Crash Pattern ... @y_think
- 12.3.1 The Problem Setting ... @y_think
- 12.3.2 Applying the Pattern ... @y_think
- 12.3.3 Implementation Considerations ... @y_think
- 12.3.4 Corollary: The Proactive Failure Signal Pattern ... @yugolf
- 12.4 The Circuit Breaker Pattern ... @yugolf
- 12.4.1 The Problem Setting ... @yugolf
- 12.1 The Simple Component Pattern ... @yugolf
- 12 Fault Tolerance and Recovery Patterns ... @yugolf
想定参加者
- Reactive Design Patterns を一緒に読んでみたい方
- Reactive Systemの実現方法を学びたい方
- リアクティブ仲間と話したい方
- 途中参加も可能
用意していただくもの
- Reactive Design Patterns
- Typesafe.comから辿ると安く買えるかも
タイムテーブル
時間 | 内容 |
---|---|
19:00 | 開場 |
19:15~19:30 | 読書会の説明、自己紹介 |
19:30~22:00 | まとめてきた内容をシェア&ディスカッション |
今後の開催予定
- 読み終わるまで毎週木曜日に開催する予定です。
これまでの読書会
読書会 | 内容 |
---|---|
第1回Reactive Design Patterns読書会@西新宿 | PART 1: INTRODUCTION - 1 An Illustrated Example |
第2回Reactive Design Patterns読書会@西新宿 | PART 1: INTRODUCTION - 2 Why Reactive? - 2.1 Systems and their Users - 2.2 Reacting to Users |
第3回Reactive Design Patterns読書会@西新宿 | PART 1: INTRODUCTION - 2 Why Reactive? - 2.3 Reacting to Failure - 2.4 Reacting to Load |
第4回Reactive Design Patterns読書会@西新宿 | PART 1: INTRODUCTION - 2 Why Reactive? - 2.5 Reacting to Inputs - 2.6 How does this Change the Way We Program? - 2.7 Summary PART 1: INTRODUCTION - 3 Tools of the Trade - 3.1 The Impact of Choosing Non-Reactive Tools |
第5回Reactive Design Patterns読書会@西新宿 | PART 1: INTRODUCTION - 3 Tools of the Trade - 3.2 Functional Programming - 3.3 Responsiveness to Users - 3.4 Implementations That Support Reactive |
第6回Reactive Design Patterns読書会@西新宿 | 悪天候のため中止 |
第7回Reactive Design Patterns読書会@西新宿 | PART 1: INTRODUCTION - 3 Tools of the Trade - 3.4 Implementations That Support Reactive PART 2: The Philosophy in natshell - 4 Message Passing - 4.1 Synchronous vs. Asynchronous - 4.2 Event-Based vs. Message-Based - 4.3 Flow Control |
第8回Reactive Design Patterns読書会@西新宿 | PART 2: The Philosophy in natshell - 4 Message Passing - 4.4 Delivery Guarantees - 4.5 Vertical Scalability - 4.6 Events as Messages - 4.7 Synchronous Message Passing - 4.8 Summary |
第9回Reactive Design Patterns読書会@西新宿 | PART 2: The Philosophy in natshell - 5 Location Transparency |
第10回Reactive Design Patterns読書会@西新宿 | PART 2: The Philosophy in natshell - 6 Divide and Conquer PART 2: The Philosophy in natshell - 7 Principled Failure Handling |
第11回Reactive Design Patterns読書会@西新宿 | PART 2: The Philosophy in natshell - 8 Delimited Consistency - 8.1 Encapsulated Modules to the Rescue - 8.2 Grouping Data and Behavior According to Transaction Boundaries - 8.3 Modeling Work-flows across Transactional Boundaries - 8.4 Unit of Failure = Unit of Consistency |
第12回Reactive Design Patterns読書会@西新宿 | PART 2: The Philosophy in natshell - 8 Delimited Consistency - 8.5 Segregation of Responsibilities - 8.6 Persisting Isolated Scopes of Consistency - 8.7 Summary PART 2: The Philosophy in natshell - 9 Non-Determinism by Need - 9.1 Logic Programming and Declarative Data-Flow - 9.2 Functional Reactive Programming |
第13回Reactive Design Patterns読書会@西新宿 | PART 2: The Philosophy in natshell - 9 Non-Determinism by Need - 9.3 Shared-Nothing Concurrency - 9.4 Shared-State Concurrency - 9.5 So, What Should We Do? - 9.6 Summary PART 2: The Philosophy in natshell - 10 Message Flow - 10.1 Push Data Forward - 10.2 Model the Processes of Your Domain - 10.3 Identify Resilience Limitations |
第14回Reactive Design Patterns読書会@西新宿 | PART 2: The Philosophy in natshell - 10 Message Flow - 10.4 Estimate Rates and Deployment Scale - 10.5 Plan for Flow Control - 10.6 Summary for Part 2 PART 2: The Philosophy in natshell - 11 Testing Reactive Applications - 11.1 How To Test - 11.2 Test Environment |
第15回Reactive Design Patterns読書会@西新宿 | PART 2: The Philosophy in natshell - 11 Testing Reactive Applications - 11.3 Testing Asynchronously - 11.3.1 Providing Blocking Message Receivers - 11.3.2 The Crux with Choosing Timeouts - 11.3.3 Asserting the Absence of a Message - 11.3.4 Providing Synchronous Execution Engines |
第16回Reactive Design Patterns読書会@西新宿 | PART 2: The Philosophy in natshell - 11 Testing Reactive Applications - 11.3 Testing Asynchronously - 11.3.5 Providing Synchronous Execution Engines - 11.3.6 Fully Asynchronous Tests - 11.3.7 Asserting the Absence of Asynchronous Errors - 11.4 Testing Non-Deterministic Systems - 11.4.1 The Trouble with Execution Schedules - 11.4.2 Testing Distributed Components - 11.4.3 Mocking Actors |
第17回Reactive Design Patterns読書会@西新宿 | PART 2: The Philosophy in natshell - 11 Testing Reactive Applications - 11.4 Testing Non-Deterministic Systems - 11.4.4 Distributed Components - 11.4 Testing Non-Deterministic Systems - 11.5 Testing Elasticity - 11.6 Testing Resilience - 11.7 Testing Responsiveness - 11.8 Summary |
- まとめ情報はGoogleドライブで参加者のみに共有
- 過去の情報も参照できるので、途中からの参加も問題ありません。
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