1000 speakers conference in English 63rd, Nov 6

2018/11/06(火)19:30 〜 21:30 開催
ブックマーク

イベント内容

(English follows Japanese)

1000 SPEAKERS CONFERENCE IN ENGLISH について

1000 Speakers Conference in English は2013年12月に始まり、英語による発表の機会が少ない人向けに、プレゼンテーションを練習する場として開催されてきました。本会の英語名にある通り、1000人の参加者を目標に始まりましたが、それは一つの通過点にすぎません。なぜなら発起人である吉岡の真の目的は「千人の話者」が集まることで日本だけではなく、世界をもっといいところに変えていく仲間を増していくことだからです。現在2018年8月の時点ですでに300人超の参加者が年齢、性別、職業、国籍の壁を超えてそれぞれの考えを世界共通のツールである英語でシェアしてくれました。これからも更に多くの人が英語でのコミュニケーションを楽しみながら、よりよい世界につながれるように、運営スタッフ一同ゆる~く進んでいきます!

当日の流れ

  • 19:00 会場オープン
  • 19:30 開会の言葉
  • 19:35 自己紹介
  • 19:55 LT (ライトニングトーク)/プレゼンテーション 
  • 21:00 懇親会
  • 21:30 閉会

会場セキュリティについて

当日、会場の正面玄関は20時に施錠致します。ご参加の際には、20時前までに会場にお越し下さい。大変ご不便をおかけ致しますが、予めご了承頂きますよう、お願い致します。

参加者の方へ(初参加の方は必ずお読みください。)

  • 英語による発表の機会が少ない人向けに、英語での発表の機会を作ることを目的に開催します。
  • 参加者全員、英語で短い自己紹介をします。
  • 1分から5分程度のLT(スピーチ/プレゼンテーション)をご準備ください。英語でお願いします。
  • 発表は任意です。見学も可能です。
  • 発表時間の前半は英語初級者のために確保しています。それ以外の発表者は初級者の後にお願いします。
  • プロジェクターはこちらでご用意します。
  • 当日の発表時間は参加人数や時間をみて調整いたします。
  • 食べ物や飲み物は持ち込み制です。各自、ご自由にお持ちください。

よくある質問 (初参加の方は必ずお読みください。)

1. 初参加でも必ず発表しなければいけませんか?

いいえ、プレゼンテーションへの参加は任意です。見学も可能です。絶対喋らなければいけないというプレッシャーはないので、まずは気楽にお越しください。でも、もし途中で気が変わって「私もやってみよう!」と思ったらどうぞ気軽にスタッフに声をかけてくださいね。

2. 自己紹介は英語でしなければいけませんか?

はい。最初の自己紹介は全員英語でお願いしています。3行と短いので初心者の方でもカンタンです。全員同じ3つの質問に答える形式です。例として下記のテンプレートをご利用ください。

  1. What is your name? -> I`m Doraemon.
  2. How did you find us? -> I found out about this conference from Nobitasan.
  3. Why do you want to join this conference? -> I am here because I want to speak more English. Meow!

3. 英語は初心者ですが大丈夫ですか?(または、英語は上級者ですが、退屈しませんか?)

1000 Speakers Conference in Englishでは初級者から上級者まで、幅広いレベルの参加者に門を開いています。初心者には初心者の、上級者には上級者の、それぞれのレベルに合った発表内容があるので、自分なりのゴールを目指して気楽に発表してみましょう。自分の英語プレゼンレベルを知りたい、自分にあったゴールの設定方法が知りたいという方は、下のリンクを参考にプレゼンの準備をしてみたらいかがでしょうか。

あなたの英語プレゼンはもっと伸びる!とりあえず「英語プレゼンの10STEPS」から始めよう!

4. 参加者はどんな人たちですか?

参加者のほとんどは日本人ですが、ときどき外国人もいます。英語のレベル的には、学校で習った英語をほぼ全て忘れてしまった方から、留学や海外での就業経験がある人もいます。年齢層は下は親御さんに連れられてきた子供さんから、定年間近の方もいらっしゃいます。職業は場所柄か、IT関連が多いですが、学生、公務員、フリーランスなどなどと、いろいろな経歴の方が集まっています。

5. プレゼンテーションの内容はどんなものにすればいいですか?

発表の内容はお任せします。日頃考えている事、なにかのアピールなどご自由にご準備ください。趣味、仕事、失敗談、成功談、食べ物、飲み物、スポーツ、旅行、音楽、テクノロジー、映画、アニメ、ボランティア、etc. どんなものでもかまいません。


ABOUT 1000 SPEAKERS CONFERENCE IN ENGLISH

Our story began back in December 2013 and since then, 1000 Speakers Conference in English has always been a sandbox for those with limited opportunities to practice presentation skills in English. Over the time, we have been staying true to our group name and kept growing in numbers toward 1000 participants. But, that was not our only goal per se. The vision drawn by our founder, Hiro “Robert” Yoshioka, was to make a difference in Japan and in the world by uniting 1000 forward-minded individuals. As of August 2018, we have been successfully hosting the conferences for over 300 people (and counting!), joining us to share their ideas from all walks of life; Needless to say, our differences in age, gender, occupation and nationality have all been brought together and embraced through the use of English as our universal voice. Join us in our journey to make the world a better place as we improve our presentation skills in English!

TIMETABLE

  • 19:00 Venue Opens
  • 19:30 Opening Remarks
  • 19:35 Self Introduction
  • 19:55 Presentations / LTs (Lightning Talks)
  • 21:00 Networking
  • 21:30 Closing Remarks

Security of the venue

Please note that the door will close at 20:00 as its security.

HOW TO JOIN US (FIRST-TIMERS MUST READ THIS!)

  • This is a place for people with limited opportunities to practice presentation skills in English. Discretion is advised if you are a proficient English speaker.
  • All participants will have a brief self introduction.
  • Should you choose to make a presentation, we recommend it to be 1-5 minutes in length. You may decide your own topic.
  • Making a presentation is not mandatory. Feel free to join us as a visitor!
  • First half of the presentation session is reserved for beginners, followed by the rest in the second half.
  • A projector will be provided.
  • The timetable including the time for presentation is subject to change.
  • You are welcome to bring foods and drinks. Our policy is “BYOB” (Bring Your Own Bento).

HOW YOU CAN SUPPORT US (FIRST-TIMERS MUST READ THIS!)

The Japanese version of FAQ is for novices making presentations in English. As you read in “HOW TO JOIN US,” this is a place for people with limited opportunities to practice presentation skills in English.

If you are reading this, it is more than likely that you are a proficient English speaker and your support toward the beginners is extremely valuable.

You are encouraged to follow these 3 basic rules to make them feel comfortable about speaking up. They are:

  1. Speak slowly
  2. Use visual aids
  3. Keep llstening

Obviously there are more tips on this matter but let's just keep in mind that we all had a time in our lives when we were beginners and struggling.

Your help to make this community a nurturing place for ALL of us is greatly appreciated. Thank you very much!

Hosts 主催

1000 Speakers Conference in English実行委員会(よしおかひろたか @hyoshiok 他), HDE有志(Toshiya Doi 他)

Venue 会場提供

[HDE] http://www.hde.co.jp/

注意事項

※ こちらのイベント情報は、外部サイトから取得した情報を掲載しています。
※ 掲載タイミングや更新頻度によっては、情報提供元ページの内容と差異が発生しますので予めご了承ください。
※ 最新情報の確認や参加申込手続き、イベントに関するお問い合わせ等は情報提供元ページにてお願いします。

関連するイベント